صفحه اول | معرفی کتاب | داستان‌ها | تماس با من | RSS
جستجو در وبلاگ
موضوعات
روزانه
شعر
داستان
معرفي كتاب

بايگانی
مهر ۱۳۹۵
شهريور ۱۳۹۵
اسفند ۱۳۹۲
بهمن ۱۳۹۲
آبان ۱۳۹۱
مهر ۱۳۹۱
شهريور ۱۳۹۱
مرداد ۱۳۹۱
تير ۱۳۹۱
خرداد ۱۳۹۱
ارديبهشت ۱۳۹۱
دی ۱۳۹۰
آذر ۱۳۹۰
آبان ۱۳۹۰
مهر ۱۳۹۰
شهريور ۱۳۹۰
مرداد ۱۳۹۰
تير ۱۳۹۰
خرداد ۱۳۹۰
ارديبهشت ۱۳۹۰
فروردين ۱۳۹۰
اسفند ۱۳۸۹
بهمن ۱۳۸۹
دی ۱۳۸۹
آذر ۱۳۸۹
آبان ۱۳۸۹
مهر ۱۳۸۹
شهريور ۱۳۸۹
مرداد ۱۳۸۹
تير ۱۳۸۹
خرداد ۱۳۸۹
ارديبهشت ۱۳۸۹
فروردين ۱۳۸۹
بهمن ۱۳۸۸
دی ۱۳۸۸
آذر ۱۳۸۸
مهر ۱۳۸۸
شهريور ۱۳۸۸
فروردين ۱۳۸۸
اسفند ۱۳۸۷
بهمن ۱۳۸۷
دی ۱۳۸۷
آذر ۱۳۸۷
آبان ۱۳۸۷
مهر ۱۳۸۷
شهريور ۱۳۸۷
مرداد ۱۳۸۷
تير ۱۳۸۷
ارديبهشت ۱۳۸۷
فروردين ۱۳۸۷
اسفند ۱۳۸۶
بهمن ۱۳۸۶
دی ۱۳۸۶
آذر ۱۳۸۶
آبان ۱۳۸۶
مهر ۱۳۸۶
شهريور ۱۳۸۶
مرداد ۱۳۸۶
تير ۱۳۸۶
خرداد ۱۳۸۶
ارديبهشت ۱۳۸۶
فروردين ۱۳۸۶
اسفند ۱۳۸۵
بهمن ۱۳۸۵
دی ۱۳۸۵
آذر ۱۳۸۵
آبان ۱۳۸۵
مهر ۱۳۸۵
شهريور ۱۳۸۵
مرداد ۱۳۸۵
تير ۱۳۸۵
خرداد ۱۳۸۵
ارديبهشت ۱۳۸۵
فروردين ۱۳۸۵
اسفند ۱۳۸۴
بهمن ۱۳۸۴
دی ۱۳۸۴
آذر ۱۳۸۴
آبان ۱۳۸۴
مهر ۱۳۸۴
شهريور ۱۳۸۴
مرداد ۱۳۸۴
تير ۱۳۸۴
اسفند ۱۳۸۳
بهمن ۱۳۸۳
دی ۱۳۸۳
آذر ۱۳۸۳
مرداد ۱۳۸۳
تير ۱۳۸۳
خرداد ۱۳۸۳

پيوندها
حضور حلوت انس
سیب ترش
گاهنبار
فرزانه دوستی
مترسک مزرعه
ماهروز
در امتداد سکوت
پاگرد
روزنوشت های خزر
فریاد خرداد
نیم دایره
ققنوس خاکستری
خوابگرد
ادبیات داستانی و مبارزه با سانسور
نامه هاي قديمي
ناتور
ناتاشا امیری
خبرگزاري ميراث فرهنگي
لیلا صادقی
چسب زخم
چو غلام آفتابم
گردون ادبي
آينه
با کره اسب های باد که شمعدانی را می نوشند
غول سبز
نداحسامی
گرگ صابونی

بازديدکنندگان
امروز: ۸۷۹
ديروز: ۱۰۸۸
اين ماه: ۱۷۸۱۶
از ابتدا: ۱۷۲۰۶۳۱


ASP-Rider 1.6

Tarrahan

--: لينک‌ها :--

بايگانی

۲۲ دی ۱۳۸۹
جنبش وحدت علوم + گردش یک روز برفی

۱-باز هم می خوام درباره جنبش ها و تکاپوهایی بنویسم که در جهت مطالعات علم تاریخ انجام شده.درباره جنبش وحدت علوم.تاثیر پذیری علوم انسانی از روش های علوم طبیعی منجر به هویت بخشی به این علوم شد و البته این تاثیر پذیری بیشتر در بعد متدولوژی خود نمایی می کرد.استوارت میل به عنوان یکی از نظریه پردازان این گستره تفاوت علوم انسانی و طبیعی را نه در نوع بلکه در درجه می دانست و این شکل از تفاوت لزوم بازنگری در روش شناسی را عملا حذف می کرد.(نک: سروش.علت و دلیل در علوم اجتماعی.ص53) در عین حال دکارت بر این باور بود که مبانی علمی هر علمی به حوزه خود آن علم تعلق دارد و این جمع نقیضین یکی از بحران های متدولوژی علوم انسانی حتی در زمان سیطره پوزیتیویسم بود.بعد عینی بودن در تاریخ تا اندازه زیادی کمرنگ بود و همین موضوع نگرش پوزیتیویستی را به چالشی دوباره می کشاند.پوزیتیویست ها برای این چالش گری پاسخ هایی در چنته داشتند و معتقد بودند گرچه قضایای تاریخی عینی نیستند اما نتایج حاصل از آنها در حوزه آزمایش و تجربه می گنجد.(نک:تاریخ فلسفه شرق و غرب.زیر نظر سروپالی راداکریشنان.ترجمه جواد یوسفیان.سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی.چاپ اول.1357.ص406) کار بر این باور است که وقایع تاریخی درست به دلیل حضور و نقش شعور انسانی در آنها قابل قیاس با علوم طبیعی نیستند و این مقایسه مقایسه ای کاذب است.(نک:ادوارد هالت کار.جامعه نو.ترجمه محسن ثلاثی.چاپ دوم.انتشارات امیرکبیر.تهران.1353.ص16) از یک سو چنین نظریاتی منجر به نزدیک شدن تاریخ به گستره ادبیات و هنر شد و از سوی دیگر چون هدف تاریخ بیش از ارضای حس زیبایی شناسی همچون دیگر علوم کشف حقیقت بود به روش شناسی متناسب با خود نیازمند شد.یکی از چهره های تاثیر گذار در حل این بحران ماکس وبر است که شیوه تفریدی را درباره مطالعات تاریخی مطرح کرد شیوه ای که از غوطه ور شدن در گستره فراخ تعمیم بخشی ها جلوگیری می کرد.(نک:ژولین فروند.ص67) هگل نیز دراین باره صاحب نظر است وی با تقسیم بندی سه گانه به حوزه مطالعه تاریخ می نگرد یک دسته وقتی مورخ راوی رویداد هایی ست که با روح خود دریافته است دوم تاریخ اندیشیده نام دارد که مورخ روح رویداد ها را فراتر از امور محسوس و ملموس می بیند و پژوهش می کند.(نک:هگل.عقل در تاریخ.ترجمه حمید عنایت.موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی آریا مهر.تهران.1356.ص10) اندیشمندان زیادی از چنین تاریخ اندیشیده ای بهره جستند و یا نظریاتی مشابه داشتند؛دیلتای یکی از نظریه پردازانی بود که پژوهش تاریخی را با درونی کردن آن به گونه ای کشف و شهود فردی تقلیل و یا ارتقا داد.البته شاید این رویکرد چندان دور از عقل نباشد چرا که هر مورخی با توجه به پیش انگاشته های زمان معاصر خود تاریخ می نگارد.و این اجتناب ناپذیر است و ترجمانی از بیان کروچه آنجا که می گوید همه تاریخ تاریخ معاصر است یعنی تاریخ همواره در دوره های مختلف و از سوی مورخانی که در اتمسفر این دوره های مختلف تنفس کرده اند رویکرد های مختلفی به پدیدار ها و رویداد ها داشته اند.

۲-دیروز روز خیلی خوبی بود برای ما کارن قشنگم.برات با لحاف صورتی خالدارمون کرسی درست کردم البته یه کرسی بدون گرما.با استفاده از میز کامپیوتربابا.وتو از روی میز با مک کویین و ماتر دوست داشتنیت سر خوردی.روی رختخواب ها رفتی و کیف کردی.وبعدم برات یه جشن تولد نمادین گرفتم و عروسک ها و ماشین هاتو دعوت کردیم.شمع فوت کردی کیک خوردی و خندیدی و بعد با هم زیر برف قشنگی که می بارید رفتیم خونه مامان اکرم.توی راه خیلی خوش گذشت.همیشه گردش توی روزهای برفی رو دوست داشتم و این دوست داشتنی بودن با وجود تو در کنارم دو چندان بود.مخصوصا با حرفهای شیرینی که توی تاکسی می زدی:ببین مامان چقدر برف اومده.چقدر قشنگه.دیدی چه زود رسیدیم و...پسرگلم ممنون که مونس و همراهمی.بی نهایت دوست دارم.

[ساعت ۲۳:۴۹ ]   ...(۲)

   © Copyright 2004, Abandokht. All rights reserved.                   .نقل مطالب بدون ذکر منبع و/يا لينک ممنوع است